13 december 2009

Luciamys!


Jag önskar Er alla en riktigt mysig Luciadag! Jag är barnsligt förtjust i Luciafirande, har alltid tyckt det vara så mysigt att sjunga och lussa då jag själv gick i skolan. Nu myser jag med sönernas skönsång på dagis och skola. I fredags hade minstingen luciatåg på förskolan, han sjöng efter bästa förmåga, men mysigast var nog att han dansade sig igenom "föreställningen".
Visar idag bilder på sonens alster från fritids: "Jag hade inte tid att färglägga dem, men den ena är en bränd pepparkaka!" Jag blir så glad över dessa härliga ting de kommer hem med och jag sparar allt i en speciell låda.
Lucian och stjärngossen i keramik hittade jag på loppis, för en femma stycket, ett rikigt fynd vill jag lova.
Kram Maria

2 kommentarer:

  1. Så himla sött! Kan ju vem som helst se att det är en bränd pepparkaka! =)

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  2. Javisst är det något speciellt med Lucia.
    Här har stjärngossarna blivit lite stora.
    Men jag plockar också bland gamla minnen och njuter.

    KRAM!

    SvaraRadera