22 januari 2010

Att skilja på ditt...

och mitt är långt ifrån en självklarhet för många!

Min Stockholmsresa fick ett abrupt slut nu i eftermiddag. Jag strosade runt inne i Syster Lyckligs butik och fick ett samtal som gjorde mig långt ifrån lycklig. Securitas ringde och berättade att vi haft inbrott i vårt kära Lilla villa vita. Allt snurrade och jag trodde att magen skulle vändas ut och in på mig. Jag gick som i en dimma och såg för mig hur hela huset var länsat och fördärvat. Man känner sig så hjälplös när man är så långt hemifrån och bara vill hem snabbt som ögat och se all bedrövelse. Polisen var snabbt på plats och väldigt hjälpsamma och vi kunde lotsa dem runt i huset och få reda på vad som kunde saknas.

Enligt ett vittne var det en yngling (i mitten av tonåren) klädd i jeans och tröja/jacka som försvann från huset på cykel med MIN laptop . Jag blir så arg och skulle vilja vräka ur mig en massa ord, som inte passar på min blogg. Tänk att MIN dator finns där ute någonstans och den som startar upp den ,får upp min blogg som startsida: Till dig din usling vill jag bara säga: det du har är inte ditt och lämna tillbaka det som inte tillhör dig. Du kan lägga den i brevlådan om natten! Du har gjort ett grovt intrång i vårt hem, bland våra personliga saker. Datorn är inte värd mycket, förstöra ditt liv för några ynka hundralappar.


Att det är en liten skit som gjort inbrottet visar också på att han slagit sönder en relativt liten ruta i min hundraåriga ytterdörr, hoppat in och ut. Och för att komma in och ut genom den lilla rutan kan man inte vara stor...För man ska absolut inte underskatta gamla hus. Att hoppa in genom glasrutan på ytterdörren är en sak, men att komma ut är en annan femma, åtminstone går det inte att öppna dörren utan nyckel från insidan. (Hurra för gamla sjutillhållarlås) och alla fönster är vintertäta dvs innerglaset är fastkruvat och ej öppningsbara, ha, där fick du!
Om någon i min lilla stad sett en kille i mitten av tonåren, jeans, söndrig tröja/jacka på cykel runt klockan 13 i fredags bort från Egna hems området, vore jag enormt tacksam om Ni ringde till polisen 11414..

Tack för mig, detta inlägg handlar verkligen inte om inredning men jag var bara tvungen! och att du som tjuv eller den som köper min lilla dator också läser detta är också ganska troligt. Lämna tillbaka den och sluta förstöra ditt liv och andras!

En arg och framförallt ledsen Maria

18 kommentarer:

  1. Fy fabian, vilken usel människa!

    Skickar många kramar till er!

    /Anna

    SvaraRadera
  2. Nej fyyyy så hemskt!!
    Grrrr man blir ju bara så arg och upprörd att läsa det här!
    Håller tummarna hårt för att den odågan åker fast!!

    Kramar till er alla!
    Ann-Christine

    SvaraRadera
  3. Ååå, så arg och ledsen jag blir när jag läser ditt inlägg. Så himla onödigt!!!! Jag hoppas att dom får tag på den lille uslingen... Kramar

    SvaraRadera
  4. Hejsan fy vad tråkigt slut det vart på din stockholm resa. Ja ibland undrar man bara hur folk tänker och hur dom klarar av att göra något sånt. Men man får vara glad att ingen av er jorde illa sig, ibland kommer dom ju in då man är hemma. Ha det bra kram jessica

    SvaraRadera
  5. Fy! Jag hoppas att det inte var allt för mycket som blev förstört... Jag lider med er!
    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  6. Nej usch vad tråkigt och obehagligt. Hoppas de får fast tjuven och att du får tillbaka din laptop.
    Största kramen till dig.
    Åsa

    SvaraRadera
  7. Fy sjutton så obehagligt! Att veta att någon varit inne och rotat bland ens saker...Här i vår by har vi haft en inbrottsvåg de senaste tiden....Så himla trist! Försök att ha en fin helg trots allt. Kram Paula

    SvaraRadera
  8. Vad tråkigt med inbrott! Hoppas att du på något sätt får tillbaka dina saker.

    Stora kramar

    SvaraRadera
  9. Gud, så tråkigt! Hoppas att du får tillbaka den...

    SvaraRadera
  10. Oh that is so afwul! Few years back somebody broke into our car and okei it was only a car but the feeling that somebody had been there was awkward!

    I hope you feel better!?
    Anu

    SvaraRadera
  11. näääääää fy så trist, förstår att det är själva intrånget...att nån gått omkring där...som är det värsta, hoppas denna usling tar sig i kragen!
    varmkram lotten

    SvaraRadera
  12. jag länkar hit såru vet!!! varmkram igen!

    SvaraRadera
  13. Hej Maria!
    Jag läste K-bladet idag och de tipsade om din blogg. Jag ser att huset verkligen fick de rätta ägarna! (Synd bara att någon annan trodde den hade rätten att ta sig in.) Du/ni har verkligen känsla för stil och smak. Jättefint.
    Hälsa din underbara familj. KRAM, barnens gamla "fröken" Lisbeth

    SvaraRadera
  14. Fy fasen vad trist det här var!! Obehagligt!
    Hoppas att ni har det bra ändå.

    kram
    helena

    SvaraRadera
  15. Åhh vad tråkigt. Hoppas ni sätter dit den ynglingen morr....

    Kram Anne

    SvaraRadera
  16. Usch så otäckt, otrevligt och obehagligt! Hoppas att han antingen åker dit eller har en gnutta samvete och lämnar laptopen i brevlådan.

    Kram

    SvaraRadera
  17. Hej! Vad tråkigt. Hoppas att man får tag den skyldige. Det är sannslöst att människor inte kan skilja på ditt och mitt. Hoppas att du trivs med det som du gör nu. Kramar Carolin

    SvaraRadera
  18. Usch, vad trist! Vi hade också inbrott för snart 3 år sedan och det är en hemsk känsla att någon tagit sig in i vårt hus.

    //Linda

    SvaraRadera