25 februari 2010

Gumman tö

... har idag varit på besök och fastän drivor med snö faller från vårt glatta plåttak och istapparna står som spö i backen, så att man knappt vågar sig utanför dörren. Drömmer jag nu om vår. Nu får det vara slut med snö och kyla. Pulkorna står bortglömda bak husknuten, barnen har liksom vi, inte samma snöglöd längre.

I går trotsade jag snö och is och tog på mig mina stövlar med lite klack. Jag är trött på mina grova vinterkängor, man känner sig liksom inte lika fin, som med de svarta stövlarna... I allafall, mitt på gatan var en liten sträng med asfalt och klackarna lät nästan lite vårigt mot asfalten. Tänk att en sådan liten sak, får en att längta så vansinnigt efter vår, värme och att kunna cykla till skola och förskola igen. Det är förvisso exotiskt att ta kälken till skolan, men inte nu längre.

För att hjälpa Gumman tö lite mer på traven plockar jag fram fjolårets vårbild nr 1. Jag har publicerat den här på bloggen tidigare, men jag blir så glad och hoppfull då jag tittar på denna bild. Så varsågoda, här kommer favorit i repris!


Kram Maria



6 kommentarer:

  1. Hej hej!
    Kul att hitta hit till din fina blogg!
    Här kommer jag kika in igen och njuta av fina bilder och inspiration! Att vi dessutom inte bor jättlångt ifrån varandra är ju oxå extra kul :)

    Jag börjar minsann oxå sakna våren nu och tycker att det är helt ok om snön försvinner nu!
    Cykla..ja, det låter väldans trevligt det! :)

    Kram Nea

    SvaraRadera
  2. jaaaa vi välkomnar gumman tö med öppna armar nu, fniss, vacker bild maria!

    varmkram lotten

    SvaraRadera
  3. Jag har hört viskas att hon kommer på besök nästa vecka... Får se om det är sant!
    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  4. Ja, hon är verkligen välkommen! Fin bild!
    Annika

    SvaraRadera
  5. Underbar vårbild! Jag längtar efter tö ja till och med slask men här snöar det idag..igen! Hoppas på en solig helg iallafall. Din blogg är underbar och ditt företag kommer bli lika så!

    Ha en jätteskön helg, kram!

    SvaraRadera
  6. häri skåne e våren oxå på ingång. Idag kvittrar fåglarna och solen skiner!!! UNDERBART!

    Så fint med tulpanlökarna, får nog ta cykeln och handla några till bordet!

    Trevlig helg!

    SvaraRadera