14 februari 2010

Trädgårdsdrömmar


Åh, vad jag längtar efter vårsolens varma strålar mot den nu så bleka nästippen. Dagarna har blivit något längre om man jämför med mörka november och med ljuset kommer också en längtan efter vår, vår, vår. Jag ser fram emot att spatsera runt i min lilla trädgård och glädjas åt de spirande knopparna, som även de längtar efter solvärme. Tills dess får jag njuta av mina läckra såpinnar, som jag ska använda mig utav till mitt kommande lilla land. I fjol använde jag endast en zinkbalja till kryddträdgård, men så här i början av säsongen, drömmer jag alltid om nya projekt, en del alltför stora och andra lite mindre, mer genomförbara. Min kära make sitter just nu och skissar på ett stort. Vi drömmer om att kunna påbygga vårt bygge av lusthus/ orangerie/glasveranda, ja, kärt barn har många namn! Vi får se hur mycket som blir verklighet.
De läckra såpinnarna kommer att dyka upp i lilla butiken senare!
Kram Maria

8 kommentarer:

  1. Grattis till dig!! Jättefina bilder i tidningen!! Är så glad för din skull!
    Lycka till med allt som händer just nu!

    Kraaam

    SvaraRadera
  2. Bara jag igen!

    Tänkte bara berätta att skrivbordet är numera vitt.
    Det var ljustgrått, men inne i Ellens rum såg det bara trist ut. Men nu passar det så bra in i hennes rum!
    Kanske lägger jag in en bild och visar!

    Kramis

    SvaraRadera
  3. Åh jag vill så gärna ha en liten lien trädgård att få påta i... Mmmm!

    Ha det gott!
    Emelie

    SvaraRadera
  4. heeej!

    vilket FIIIINT reportage!! underbara bilder från ert hem, verkligen!! så roligt!
    njuuuut nu av allt det roliga som händer.

    stor kram
    anna-malin

    (psss såg att jag var med på ett litet hörn.... :))))) kul!!!!)

    SvaraRadera
  5. Så kul att du har startat eget! Jättelycka till!!!!
    Jag tror verkligen på dig, dina bilder o din inredning är jättevacker...

    Kram åsa

    SvaraRadera
  6. Vad fina bilderna är för tidningen! Kul att du delar med dig :)

    Lusthuset blir nog bra. Ska bli spännande att höra om fortsättningen.

    SvaraRadera
  7. Vad söta de där såpinnarna var! Vilken smart konstruktion... Har aldrig tänkt på att det är enklare att reglera längden med snöre istället för en pinne.

    Såg ditt repotage i tidningen. Såååå snyggt! Kul att få lite inspiration. Har du några tips? Vi håller på och fixar lite inför att vår lokaltidning ska komma hit i slutet på mars. Vore kul att höra vad som är bra att tänka på.
    Stor alla hjärtans kram/ Anna

    SvaraRadera
  8. Vilken annorlunda dag det blev...
    efter att ha tittat på Bladets websida imorse, såg jag artikeln om ert hus och din blogg! Detta blir det första blogg som jag kommer att följa! Sååå fint ni har det, supersnygga bilder och en "ren och snygg" blogg. Jag blir så inspirerad av allt jag ser och läser. Jag har ganska många fina gamla saker hemma, som nu kommer att få en ny bättre plats! Just nu sittet jag hemma efter att ha hämtat en sjuk son på dagis = mer tid att kolla in din blogg :)

    Tack för allt fint du delar med dig av!
    MVH/Annika

    SvaraRadera