24 mars 2010

Tjärad hampa


Jag har äntligen lyckats få hem detta underbara snöre, en sann favorit. De är inte lätta att hitta och min rulle har börjat sina ordentligt. Jag verkligen älskar detta snöre med en doft av sommar och salta vindar. Jag använder det till allt, i trädgården, till paketinslagning, runt saftflaskan, ja i princip allt som man behöver ett snöre till. Det fanns tom representerat på vårt bröllop. Vi hade ett strandtema i beiga toner och använde detta till att slå in de små gästgåvorna och till ett litet snöre som höll i hop sånghäftet. Så nog kan ni förstå min kärlek till detta band!?
Nu har jag lyckats bli återförsäljare för denna "ljuvliga skapelse". Finns nu i min lilla butik!

Fler marina detaljer kommer inom kort!

Nu ska jag och yngsta sonen ge oss ut på en liten promenad, med vår allt för långhåriga hund. Han får snart göra ett besök hos "frisör Maria" ute på trädgårdsbordet...

Kram Maria

8 kommentarer:

  1. Så fint med litt naturdetaljer ♥
    Ha en fiiin dag!
    -Lisa ♥

    SvaraRadera
  2. Jag delar din kärlek till detta snöre :)
    Måste kika in i butiken !

    Kram Jeanette

    SvaraRadera
  3. Mengusåfint!!

    Jag vet inte riktigt vad jag trodde om hur jag skulle få reda på det... men jag har missat öppningen av din fina butik. Såg det först idag.
    Så himla fin den är, och vilka Underbara Bilder du har tagit på produkterna. Det ser mycket proffsigt ut (nästan som en riktig affär *fniss*)

    STOOOORT lycka till med butiken, hoppas det går kanonbra! Hur är den där läkarstolen i kvaliteten???

    SvaraRadera
  4. Sådant snöre är så fint till alla typer av dekorationer.

    SvaraRadera
  5. Jag älskar också hampasnören av alla de slag. Så vackert i all sin enkelhet! (Du har väll inte missat min utlottning av ett lapptäcke?)
    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  6. Jag är oxå förälskad i snören av naturmaterial:)
    Det finns ju oändliga användningsområden.
    Har inte varit inne på din blogg på ett tag...nu hade jag massor med trevligt att titta på.
    Tack för det:)
    Kramar/Carina

    SvaraRadera
  7. Vad roligt att du har blivit återförsäljare av din egen favorit. :)Visst är det roligt attdela med sig av sådant som man själv är förtjust i eller brinner för? Man vill ju att andra ska upptäcka och uppleva samma härliga som man själv uppskattar så mycket. :)

    Ha en riktigt solig och fin helg!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  8. Sambon har en förkärlek för snören och han lyckades få tag i tjärat snöre i en fiskebutik i gamla stan i Stockholm. Nog för att jag gillar tjärdoft, men den blev alldeles för stark när nystanet låg framme så jag har tvingat honom att ha den i en påse och sedan i en noga stängd kartong ;)

    trevlig helg!

    kram
    helena

    SvaraRadera