11 januari 2012

Ny termin!


Som gammal lärare är jag fortfarande inrutad efter terminsindelning av året!
I dag börjar skolorna igen, efter ett långt och härligt jullov.

Jag har fått den stora förmånen av att kunna ha mycket kvalitetstid tillsammans med sönerna.
Långa sovmorgnar och att kunna ta dagen lite som den kommer.

Men nu känns det väldigt bra att sätta igång med en ny härlig "termin"! 
Jag är taggad och det ska bli så roligt att få komma igång på riktigt igen. Som egen företagare är man  aldrig riktigt ledig, men under jul- och nyårshelgen har jag faktiskt tagit mig lite extra tid.

I dag har jag bokat biljetter till min analkande Stockholmstripp, där Formex mässan är målet för resan.
Det är alltid lika roligt att kika på nyheter och inspireras av  kommande trender. 

Bilden ovan kommer från Bloomingvilles vårkollektion.
Jag älskar den röda "ettan" och ska göra yttersta för att den ska få "flytta in "i butiken min.

Ha nu en underbar dag, nu kör vi!

Kram Maria


3 kommentarer:

  1. Älskar bilden och allt som är på den ! Som du säger den röda siffran och lampan , oj oj !!!!!
    Kramar // Susanne ♥

    SvaraRadera
  2. Läcker bild!!

    För mig är livet också indelat i terminen, eftersom jag arbetar som pedagog i skola & på fritids.

    Ha en bra dag! Kram!

    SvaraRadera
  3. Jag älskar allt utrymme. Jag uppskattar ljusdesign. Vilket märke är det? Förresten, vad tycker du om denna modell? http://www.delightfull.eu/suspension/simone_suspension.html

    SvaraRadera