15 mars 2013

Lite badrumsdetaljer


En bild som får stå för lite av tankarna kring vårt badrumsprojekt.

Kakel på väggarna kommer att bli en vit, rak kakelplatta 10x20 cm med ljusgrå fog.
Jag funderade ett tag på vit fog, men tror i allafall att ljusgrå är lite tåligare, eller vad säger ni?

Marmorn kommer att göra ett inslag i form av ett hyllplan till vår inbyggda wc.
Är så nöjd med marmorskivorna i köket och det känns extra roligt att få in detta vackra material även i badrummet.

Badrumsdetaljerna är ju rummets smycken. 
Dessa detaljer kommer att vara genomgående i samma stil i hela rummet.

Jag fann mina via Miller badrum
Dessa tillhör deras Stockholmsserie och de kommer att passa perfekt till vår stil.





Handdukshängare




Finaste miniflaskorna kommer från en av mina favoritbutiker i London


Bästa cremen någonsin kommer från Chanel, mjukgörande och doftar himmelskt.



Tack för att just du kikade in!

Nu önskar jag er alla en fantastisk helg!

Kram Maria


10 kommentarer:

  1. Hej Maria! Vi har vita fogar och vi är helnöjda. Tänk på ifall du tar ljusgrå så kommer de att mörka lite allt efter att tiden går! Hursomhelst...jag gav inget tips i förra inlägget men jag kan tipsa om en badrumsspegel!;)) Vi är såå nöjda med den och den ger ett så fräscht intryck. Pratade ju med dig om att jag kanske målar den, men som det känns nu så älskar jag kontrasterna.Ha en fin helg!

    Kram Camilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Camilla!

      Vad roligt att spegeln från House doctor blev så bra hemma i ert fina badrum! Det glädjer mig så mycket!

      Kram Maria

      Radera
  2. Ser ut att bli ett vackert badrum! Vi har ljusgrå fogar i vårt och är supernöjda. Har inte tänkt på om de har blivit mörkare faktiskt:)

    kram Jenny

    SvaraRadera
  3. Kommer att bli så fint! Ska bli kul att se resultatet sen, vet ju hur svårt beslutet varit.

    Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Malin, har nog rekord i planeringstid...

      Kram

      Radera
  4. Hej Maria!
    Ert badrum kommer bli sååå himla fint!
    Jag säger ta vit fog :) Vi renoverade för 1,5 år sedan och tog vit. Den är fortfarande precis lika fin (på golvet har vi ljusgrå). Dessutom finns det ett medel som man kan stryka på och som ska göra att fogen håller sig vit och fin. (Vi har dock inte använt detta, har fortfarande förpackningen liggande har oöppnad. Så kan det bli med tre barn ;) man hinner inte riktigt med)
    Mjukfogen som också var kritvit från början har däremot blivit fult gul, inte så roligt.
    Hoppas allt blir precis som du tänkt dig!
    Hälsningar Victoria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Victoria!

      Så glad för att ni delar med er av era erfarenheter och tips!

      Kram Maria

      Radera
  5. Så snyggt det kommer att bli! Det är kul att planera och kika runt när man ska göra om hemma. Ha en riktigt fin söndag! Kram Ester

    SvaraRadera
  6. Underbara detaljer, ska bli spänande att se kram Diana

    SvaraRadera