29 juni 2014

Semesterlängtan


Jag drömmer och längtar efter lediga, lata dagar tillsammans med de jag älskar mest.
Ingen dator, ingen mobil, bara njuta av en gammal hederlig pocketbok, med något svalkande i glaset i skuggan av ett parasoll. Med barn som är glada över att bada och leka i sanden.
 Det drömmer jag om.


I år bär det av till Ocean Beach Club på Kreta.

Jag föll som en fura för detta stället, då jag såg bilder härifrån förra sommaren, när Instagram och bloggvärlden serverade den ena vackra bilden efter den andra.

Främst tack till Weronica med bloggen  Living by W, dina bilder härifrån var magiska och jag blev fast...

Så i mörkaste december satt jag alltså och planerade den bästa julklappen, och funderade hur man kan överraska sin familj.  Drömmandes vid datorn, efter värme och avkoppling. Det fick bli en smällkaramell till julfrukosten med bilder från resmålet, som serverade  sol, hav, grekiskt mat och sand mellan tårna.

Så roligt att överraska dem alla och speciellt att käre maken inte hade en aning om vad jag kokat ihop.

Så God Jul familjen, snart är det julklappsutdelning på riktigt!












Ocean beach Club hittar man här.

Önskar dig en fin söndag!

Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar