19 november 2014

Tips på julkärve


Det börjar bli dags för julmarknadstider.
Då vi ska bege oss till mysiga gammeldags marknader för att finna inspiration och känslan av analkande jul.

Min favoritmarknad är den i Slottslängorna i Sölvesborg. En gammeldags julmarknad anno 1840 i vacker anrik miljö.

I år går den av stapeln fredag 28 - söndag 30 november, vi kanske ses?!

Jag tillhör kanske inte dem som storhandlar på julmarknader, men jag försöker hålla ögonen öppna efter de som säljer julkärvar.

Tycker de är så fina att dekorera med ute i trädgården. Fåglarna verkar dock inte vara överförtjusta i dem, varför vet jag faktiskt inte??
Men jag brukar pryda julkärven med ett vackert sidenband lagom till julafton. Då blir det även lite julkänsla i trädgården.

Önskar en en fin onsdag!

Kram Maria



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar