29 januari 2015

Bollvaser a´la Hemtex


Den runda bollvasen har vi sett i många konstellationer och min drömvas är den klassiska Dagg från Svenskt tenn. 


Otaliga gånger har jag stått i butiken på Strandvägen i Stockholm och tänkt att idag ska jag slå till. Men varje gång är det likadant. Den känns så stor! Jag tänker mig att den kräver sitt utrymme både i rummet och på bordet, men även när jag inte har den framme. Den är ju inte den lättaste vasen att stoppa in i ett skåp. Samt att den kräver sin bukett för att den ska kläs på rätt sätt.

Så när Hemtex släppte sina vårnyheter i samarbete med tidningen Plaza, kände jag att här är nog vasen, med den rätta storleken.
Och om man inte fyller den med blommor, fungerar den ju finfint som ett litet tittskåp.

Jag ska verkligen kika in dessa vaser nästa gång jag beger mig till stadens gator.


Men vem vet, kanske en Dagg dyker upp här tillslut...


Önskar dig en fin torsdag!

Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar