15 mars 2015

Min rosa söndag!


Söndagar, härligt sköna, oplanerade, avstressande och njutbara söndagar.

Dessa dagar brukar även innehålla egentid för mig, i form av löpning, långa stärkande pass.
Med både tid och tanke för mental träning.
Jag tränar mycket, dels för att klara mina egna uppsatta löparmål, men även för att hålla mig frisk och sund i kropp och själ. 




I dag invigde jag mina nya karameller, Asics Kayano 21. En suverän sko för långdistans och det är så skönt när man har hittat rätt i skodjungeln. Investerade i mina första Kayano i fjol och de har verkligen varit toppen. De första stegen med nya skor på fötterna är gudomliga. Fulla med studs och ny gas flyger man nerför gatan...
Dock avtar den flygande känslan efter sisådär 100 meter, men ändå, fullkomlig löparlycka!


Jag investerade även i nya löpartights från Röhnisch med snabba fartränder på och matchande rosa tröja från Nike. Redo för spåret och det är ju så härligt med nya peppande kläder.

Idag har jag sprungit tillsammans med en väninna, så roligt. Vi springer långt, men sakta och småpratar, som ett enda nyttigt kafferep!



 

Fick även en vackert inslagen inbjudan i brevlådan, till Hannah Graafs releasefest här i stan.
Hennes nya klädmärke Femme, lanseras på torsdag med riktigt party.
Hade så gärna velat gå, men krockar tyvärr med annat. 


Önskar er en riktigt mysig söndagseftermiddag!

Kram Maria

2 kommentarer:

  1. Älskar Asics och har precis likadana:) Synd att du har annat inplanerat på torsdag, har anmält mig! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du ska gå på torsdag, det kommer nog bli toppen! Önskar dig en trevlig start på veckan!
      Kram Maria

      Radera