14 mars 2016

Att ha provat något vansinnigt bra...


Att jag är frälst i att löpträna har väl inte undgått någon vid det här laget?!
Med endast tre veckor kvar till Paris marathon, så kretsar mycket i skallen just nu kring detta lopp.

Någon klok person sa en gång, "att det enda som behövs är ett par bra skor" Och det ligger väl en hel del sanning i det.
Men när man väl fastnat och vill utvecklas mer och mer är faktiskt allt runtomkring precis lika viktigt.
Att hitta bra och sköna kläder, som man trivs i.
Att hitta medryckande musik eller podcasts som gör att man faktiskt härdar ut i långpassens spår. Är man ute och springer i 2-3 timmar, som jag gör i min marathonträning gäller det att man har lite trevligt att lyssna på... I går blev det melodifestival för hela slanten men annars är min stora favorit Adam Walkers "Faded" Varje gång den dyker upp i spellistan, blir det liiite lättare steg!


Häromdagen fick jag prova att springa helt sladdlöst, med hjälp av Sudioswedens bluetooth hörlurar.
Jag brukar ha telefonen runt armen och sladden bak rygg, men hur man än gör fastnar högerarmen i sladden emellanåt.

Hörlurarna laddas upp och kopplas till telefonen och sedan är det bara att springa.

I går fick de följa med på generalrepetition inför Paris Marathon.
30 km stod på agendan: till Åhus och tillbaka hem igen, och de höll verkligen måttet. Det var så befriande att slippa sladden och telefonen kunde ligga i fickan. Jag är sååå nöjd!

Så en sak är säker de kommer att få följa med i kappsäcken till Paris om drygt två veckor.

Sudioswedens hörlurar  är en svensk produkt och säljs i Kristianstad på bla Royaldesign.
Eller så kan man hitta dem  här på nätet och just nu erbjuder åtminstone nätvarianten 15% rabatt med koden lillavillavita


Jag önskar er en fin start på veckan!

Kram Maria

2 kommentarer:

  1. Vill tacka för både tips och rabattkod. Har beställt ett par som egentligen skulle vara min målgångspresent efter Blodomloppet men tänker att det få bli en pepp-present som gör att jag lättare kommer iväg ut och tränar :D Är också väldigt glad över mina nya Asics Kayano som jag skaffat efter tips från dig. Känner mig så peppad att komma gång med min löpträning och verkligen hålla igång den.

    Hälsningar Lina

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att höra Lina!
    Stort lycka till med din träning! Kommer gå som en dans med bästa skorna och lurarna!

    SvaraRadera